CONTRACT-CADRU
de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Nr. .......... din ...........
Părţile contractante
S.C Discovery Tour cu sediul în Iasi blvd. Stefan Cel Mare
si Sfant nr 67, cod unic de înregistrare 26481455, titulară a Licenţei de turism
nr A2590 pentru Agenţia de Turism Discovery Travel, cu sediul în blvd. Stefan Cel
Mare si Sfant nr 67, reprezentată prin Chelariu Mihaela, în calitate de director
agentie, denumită în continuare Agenţia,
şi turistul/reprezentantul turistului,
domnul/doamna ....................., domiciliat/domiciliată
în ..................., telefon fix .......... mobil ............., posesor/posesoare
al/a buletinului/cărţii de identitate seria .... nr ..............., eliberat/eliberată
de ............... la data de .................., au convenit la încheierea prezentului
contract.
I. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului
de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă tratament, bilet de excursie,
anexat la prezentul contract, şi eliberarea documentelor de plată.
II. Preţul
Preţul contractului este .......... şi cuprinde costul serviciilor turistice efective,
comisionul Agenţiei şi T.V.A. Avansul este de.......... lei, iar plata finală se
va face până la data de ....................
III. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
1. În cazul în care Agenţia este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale
ale contractului, are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte
de data plecării.
2. Agenţia poate să modifice preţul contractului, în sensul majorării sau micşorării,
după caz, numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport,
ale redevenţelor şi ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare
în porturi şi aeroporturi şi ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb
valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
3. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din
serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia constată
că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei
turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie
de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice
achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau
acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare
transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta
şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin
contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin
contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau
unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau
prevedea sau evita (modificări de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor
de transport etc.).
5. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului, în termen de ..... zile
înainte de data plecării, următoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează
să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale
a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, un număr de apel
de urgenţă care să îi permită contractarea organizatorului şi/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită
părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la
locul cazării copilului.
IV. Drepturile şi obligaţiile turistului
1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta
poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile
aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa
în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile înaintea datei de plecare. În acest caz Agenţia
reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract
cu noul turist. Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport
este avionul, transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării
locului de zbor. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul
sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor
costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
2. În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament, turistul are obligaţia să
respecte programul de acordare a serviciilor în România, respectiv: în staţiunile
de pe litoral, cazarea se face la ora 18,00 a zilei de intrare şi se termină la
ora 12,00 a zilei înscrise pe voucher ori pe biletul de odihnă şi/sau de tratament;
în staţiunile din ţară, altele decât cele de pe litoral, cazarea se face începând
cu ora 12,00 a zilei de intrare şi se termină cel târziu la ora 12,00 a zilei următoare
celei înscrise pe bilet.
3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%,
turistul poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de către Agenţie
a sumelor plătite.
4.1. Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termen de 5 zile calendaristice
de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. III pct. 1, hotărârea sa de a opta
pentru:
a) rezilierea contractului fără plata penalităţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
4.2. În cazul în care turistul reziliază contractul sau Agenţia anulează călătoria
turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă
sau superioară, propus de Agenţie;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de
Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
4.3. În toate cazurile menţionate turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o
despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia
cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat
în contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice
premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente
de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în
ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz
în care responsabilitatea revine companiei aeriene);
c) anularea s-a făcut din vina turistului.
5. Turistul are dreptul să rezilieze în orice moment, în tot sau în parte, contractul,
iar în cazul în care rezilierea îi este imputabilă, este obligat să despăgubească
Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, cu excepţia cazurilor de forţă majoră
definite conform legii.
Dacă turistul solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora
dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalităţilor
legale la momentul respectiv, şi încheierea unui nou contract.
6. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune,
taxa de salubrizare, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri
sau returnarea sumelor de la Agenţie.
7. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale
de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă
şi/sau de tratament), în vederea acordării serviciilor turistice.
V. Renunţări, penalizări, despăgubiri
1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice
care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum
urmează:
a) 0% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de
30 de zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 30% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul
16-30 de zile înainte de data plecării;
c) 100% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval
mai mic de 16 zile înainte de plecare sau pentru neprezentarea la program.
2. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale,
Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi
ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
3. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea
pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele achitate de Agenţie
prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.
4. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează
pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile
din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv
are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care
turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca
în călătorie pentru că nu are actele în regulă sau dacă este întors de la graniţă
de către poliţia de frontieră.
6. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii
turistice, cu număr de înregistrare la Agenţia la care a achitat serviciile. În
caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.
7. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor
din contract.
VI. Reclamaţii
1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta
are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris, clar şi explicit, cu privire la
deficienţele constatate la faţa locului, legate de realizarea pachetului de servicii
turistice contractat, ce se va transmite prompt atât Agenţiei, cât şi prestatorului
de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului).
2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru
soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este
soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris,
în termen de maximum ... zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia
urmând ca, în termen de .... zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile
care i se cuvin.
VII. Asigurări – Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor
de repatriere şi/sau a sumelor achitate de el în cazul insolvabilităţii sau falimentului
Agenţiei la Societatea de Asigurare ........................... din localitatea
............., str. .............. nr. ..., telefon ........., fax ................
.
Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care
să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere
taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, ori a unui contract
de asigurare pentru bagaje.
VIII. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a) voucherul, biletul de odihnă-tratament, biletul de excursie, după caz;
b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice.
IX. Dispoziţii finale
1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare
parte.
2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu
prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului
nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 631/2001, cu modificările ulterioare.
3. Contractul poate fi prezentat şi sub forma unui catalog, pliant sau alt înscris,
dacă turistul este informat despre aceasta şi dacă documentul conţine informaţiile
prevăzute de art. 10 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 631/2001, cu modificările ulterioare.
Agenţia,
|
Turist,
|
Denumire agentie .............
|
Numele ........................
|
Reprezentant .................
|
Prenumele .....................
|
Ştampila
|
|